Search here:

Blog

Tvořte na sociální sítě příspěvky, které podpoří vaši značku

Na sociální sítě denně zabrousí miliony lidí. Při správně zvolených krocích se mohou stát místem pro budování vaší značky, a tím také komunity zákazníků. Způsobů, jak značku podpořit, existuje celá řada. My se o ně s vámi v tomto článku podělíme.

Udělejte první krok

Možná teprve zvažujete vstup do světa sociálních sítí. Vzhledem k tomu, že je používá už téměř 58 % světové populace, by byla škoda toho nevyužít. Však jen v České republice je na sítích denně aktivních asi 5 milionů lidí.  Věříme, že mezi nimi najdete i vy své zákazníky. 

Patříte k těm, kteří již business profil na sociálních sítích mají? Gratulujeme! A tvoříte skutečně takové příspěvky, které mají váš vizuální „podpis“, nebo jsou alespoň dostatečně rozpoznatelné od konkurence? Poradíme vám, jak ze sdíleného obsahu dostat maximum, aby si i vaše publikum dokázalo vaše příspěvky spojit právě s vaší značkou. 

 

Zdroj: wearesocial.com

Značka na první pohled

Při komunikaci na sociálních sítích (a nejen tam) bychom se měli držet také naší korporátní identity, potažmo corporate designu (CD), který je její podmnožinou. Znamená to především správnou práci s logem, který je nejvýraznějším prvkem CD. Myslete také vždy na to, aby vaše příspěvky byly nejen čitelné a srozumitelné pro vaší cílovou skupinu, ale aby i používané prvky byly pokud možno v souladu se stylem vaší značky. 

Práce s logem

Určete si, jak velké by mělo být vaše logo, které budete používat ve svých příspěvcích na sociální sítě, a snažte se toho držet. I zde platí pravidlo zlaté střední cesty, nepřekřičet hlavní sdělení samotnou velikostí loga, ale také by logo nemělo být příliš malé. Když si projdete profily světových značek, např. na sociální síti Instagram, zjistíte, že pravidlo umísťování loga konzistentně, tedy např. vždy v pravém dolním rohu, už tak úplně neplatí. Můžete být i více kreativní, a jako nositele loga/značky ponechat třeba jen vaše produkty. Nebo pokud jste z oblasti služeb, tak logo umístěné v prostorách, kde služby poskytujete.

Zdroj: instagram.com

Flirty s filtry (a kompozicí)

Dalším způsobem, jak utvářet obsah, který bude pro publikum atraktivní a rozpoznatelný, je používání filtrů a konzistentní kompozice. Filtry dokáží vašim fotografiím dát zajímavý nádech, umí vyvolávat emoce, působit pozitivně, dramaticky, romanticky, možností je nespočet. Před tím, než se rozhodnete některý z filtrů používat, ujistěte se, že se skutečně hodí na celé spektrum vašich příspěvků a nebije se s ostatními prvky, které chcete na své příspěvky aplikovat. Někdy méně znamená více. A pokud si chcete ulehčit práci do budoucna, můžete si také vytvořit několik šablon na tvorbu příspěvků s různou kompozicí, a tyto šablony pak opakovaně používat, vytváření nových příspěvků ve vlastním designu pak bude rychlé, a přesto ve vašem vlastním designu.

Řeč barev

Inspirujte se příspěvky známých značek. Na internetu máte nekonečný zdroj inspirace. Uvidíte, že používají opakovaně stejné barvy, a učí vás tak, si jejich značku s danými barvami spojovat. Tak schválně, jaká barva se vám vybaví, když se řekne Milka?

Vyberte si 2-4 barvy, které pak můžete různě opakovat, ať už pomocí loga, textů, nebo v dalších prvcích. Ne nutně musí každý váš příspěvek obsahovat vaše brandové barvy, nicméně nemělo by to být ani méně než 50 %, aby si lidé skutečně začali vaše barvy spojovat s vámi.

Zdroj: qbn.com

Písmo

I pokud patříte k těm, kdo rádi zkouší různé druhy písma, nadpisů a podtitulků, nepoužívejte pro své příspěvky na sociálních sítích více než 2-3 druhy fontů. Existují dokonce značky, jejíž písmo je dobře rozpoznatelné už na první pohled. Ale i v případě, že nemáte pro svoji značku žádné definované písmo, nezoufejte. Stačí najít si své favority. Písma, která budou ve vašich příspěvcích vypadat dobře, a především, která budou pro uživatele dobře čitelná.

Buďte konzistentní

Když je řeč o vizuální stránce vašeho obsahu, pak je dobré věnovat trochu více pozornosti síti Instagram, která je primárně právě o vizuálním dojmu. Fotky můžete vkládat buď do svého profilu, tzv. “feedu”, a tyto pak uvidí každý uživatel, který váš profil navštíví. Je to vaše výkladní skříň, moment prvního dojmu. Především zde se vyplatí být konzistentní, ať už na to půjdete jakkoliv. Může jít právě o používání určitých barev, filtrů, nebo třeba střídání typů příspěvků. A pak jsou zde tzv. stories – příběhy. Příspěvky, které za den zmizí. Nemusíte si tedy tolik lámat hlavu s tím, jak moc zapadají do vašeho stylu komunikace. A pokud byste ani o Stories přece jen nechtěli přijít, můžete si je uložit do výběrů, tzv. Highlights. K těm se vaší sledující mohou pak kdykoliv vrátit. 

Najděte svůj styl

Jestli pořád nevíte, jaký styl příspěvků by se hodil právě pro vás, mohla by vám opět pomoct trocha inspirace. Vyzkoušejte např. Pinterest, kde na vás při zadání fráze “Instagram feed” vypadte takové množství příspěvků, které zaručeně nastartuje vaši kreativitu. Pracujete ve zdravotnictví? Pak frázi rozšiřte na “medical instagram feed”. Jen pozor, abyste při inspirování se, neopisovali až příliš. Přece jen pořád jde především o to, najít ten váš vlastní styl, který bude jedinečný a odlišný od vaší konkurence.

Zdroj: pinterest.com

Buďte uvěřitelní

Ať už jste lékař, herec, nebo spisovatel, obzvláště v případech, kdy chcete na sítích budovat sami sebe jako značku, je zapotřebí mít na mysli, že lidé jsou zvídaví, chtějí vás poznat, vidět vám pod pokličku, a proto je zapotřebí být autentičtí, uvěřitelní.

Protože když někomu věříme, cítíme se být v bezpečí. Autentičtí lidí umějí dávat i přijímat, jsou otevření, přemýšlíví a hlavně jsou si vědomi sami sebe, bez potřeby promítat své problémy na ostatní. 

Jak to může vypadat?

  • Buďte otevření, a nebojte se sdílet i své přešlapy – chybovat je přeci lidské,
  • vžijte se do svého publika, mluvte jazykem, kterému rozumí,
  • nebojte se vyjádřit své emoce,
  • mějte smysl pro humor,
  • všímejte si, naslouchejte, zajímejte se o více úhlů pohledu,
  • nevyhýbejte se věcem, ze kterých máte strach. Hledání odvahy má mnoho pozitivních důsledků, kterými můžeme pomoci nejen sobě, ale také inspirovat své okolí.

A především nezapomínejte, že být autentický, je práce na celý život.

Tak vzhůru na sítě!

Věříme, že používání těchto jednoduchých taktik designu pomohou vašemu publiku okamžitě spojit vaše obrázky s vaší značkou. Nakonec právě příspěvky, které jsou v souladu s vaší zavedenou image, zvyšují zapojení publika díky pocitu známosti.

Chcete skutečně přijít na kloub úspěchu na sociálních sítích? Rádi vám pomůžeme! Nebo můžete pro začátek vyzkoušet alespoň samostudium, například pomocí skvělé knihy Jak na sítě.