Search here:

Blog

50+ marketingových statistik k posílení vaší strategie

Inspirujte se více než 50 statistikami digitálního marketingu, které byste měli mít na paměti při realizaci vaší marketingové strategie v roce 2022.

Vytvářet funkční marketingové strategie a plány může být pro někoho docela oříšek. Pokud si s tím lámete hlavu i vy, inspirujte se v našem článku daty ze statistik digitálního marketingu, které vám pomohou lépe pochopit, co současným světem marketingu skutečně hýbe . 

Má vůbec smysl myslet strategicky a plánovat? 

Rozhodně ANO. Dobrá marketingová strategie totiž dokáže nastartovat dlouhodobý růst vašeho podnikání. Pomůže vám např. poznat vaše zákazníky, určit si, jakým způsobem je má smysl oslovit, odlišíte se od svojí konkurence, definujete si vhodné marketingové taktiky a vytvoříte si vlastní marketingový plán. 

Zatímco marketingovou strategii si definujete dlouhodobě, a to především jako vaše cíle a směr, kterým se za nimi vydáte, marketingový plán už je jakýsi konkrétní seznam činností, které půjdou právě v souladu s vámi stanovenou marketingovou strategií.

Ať už jste v plánování a strategiích nováčkem, či expertem, věříme, že v našem dnešním článku najdete inspiraci. Třeba kam je vhodné investovat více času i prostředků, abyste si pro své marketingové kampaně zajistili úspěch.

Search engine marketing

Vyhledávače se staly nedílnou součástí našich životů. Ať už potřebujeme něco koupit nebo vědět, jsme zvyklí sáhnout po vyhledávači jako rychlém řešení. 

Organické vyhledávání

Mobilní vyhledávání

Lokální SEO

  • U online nakupujících je o 80 % vyšší pravděpodobnost, že navštíví kamennou prodejnu, pokud si mohou zkontrolovat skladovost zboží online.
  • 88 % mobilních uživatelů, kteří hledají obchod na Google Mapách, navštíví související obchod do týdne – a 76 % jej navštíví ještě během toho samého dne.
  • 28 % vyhledávání „v blízkosti“ nebo „v mém okolí“ končí nákupem.

Customer Experience

Dnešní spotřebitelé vyžadují vysoký stupeň personalizace. Marketingová sdělení, která cílí na zákazníky i potenciální zákazníky, by proto měla vždy zohledňovat jejich zájmy, nákupní historii aj. Klíč k úspěchu spočívá v porozumění spotřebitelům na individuální úrovni.

  • 86 % spotřebitelů je ochotno zaplatit více za lepší zákaznickou zkušenost.
  • Zákaznická zkušenost je pro firmy a značky stále důležitější. V roce 2019 splnilo nebo překonalo očekávání spotřebitelů 96 % organizací.
  • 3 ze 4 vedoucích pracovníků CX uvádějí, že viděli pozitivní korelaci mezi spokojeností zákazníků a plněním obchodních cílů. 
  • Spotřebitelé mají tendenci přecházet na značky, které odpovídají na jejich potřeby – 52 % uvedlo, že by značku změnili, pokud by nedostávali sdělení a nabídky na míru (tzv. customized).
  • Za poslední rok navštívilo stránky účtu Google 2,5 miliardy návštěv za účelem úpravy předvoleb personalizace reklam.
  • 38 % spotřebitelů uvádí, že jsou nyní loajálnější než před dvěma lety – 57 procent uvedlo, že by přešli ke konkurenci, pokud by poskytli lepší zákaznickou zkušenost.

Content marketing

S rozmachem internetu máme přístup k čím dál většímu množství obsahu než kdykoli předtím. Je proto klíčové, aby se marketéři zaměřili na vytváření působivého obsahu, který jim pomůže vyniknout mezi konkurenty a oslovit jejich cílovou skupinu.

  • 86 % B2C marketérů říká, že obsahový marketing je klíčový pro jejich strategii.
  • 63 % společností nemá zdokumentovanou obsahovou strategii.
  • 70 % organizací uvádí obsah blogu jako jeden z 5 hlavních obsahových kanálů.
  • 82,8 % uživatelů internetu sleduje online videa alespoň jednou za měsíc.
  • 71,1 % uživatelů internetu poslouchá online audio obsah alespoň jednou za měsíc.
  • Webináře se používají ve 48 % výchovných kampaní.

Brand Awareness

Brand awareness, čili povědomí o značce, nám ukazuje, do jaké míry je značka zapsána v mysli spotřebitele. Pokud se zákazník s danou značkou už někdy někde setkal a vzpomněl si na to v momentě, kdy ji znovu uviděl, pak mluvíme o tzv. identifikaci značky. Zajímat by vás to mělo z toho důvodu, že zákazníci raději volí takovou značku, se kterou se v životě už setkali, protože jim taková volba připadá bezpečnější. Kampaně se zaměřením na brand awareness budují loajalitu spotřebitelů a pomáhají retenci zákazníků.

  • 56 % zákazníků je loajálnějších ke značkám, které jsou v souladu s jejich hodnotami.
  • Obvykle je potřeba 5–7 zobrazení, než si spotřebitel dokáže vaši značku vybavit.
  • Asi 66 % generace mileniálů a generace Z preferuje značky, které mají nějaké poslání nebo něco zastávají.
  • Pouze šest z deseti marketérů si myslí, že jejich značka je v souladu s celkovou strategií jejich organizace.
  • 58 % marketérů se domnívá, že značka hraje zásadní roli při nákupním rozhodování.
  • 35 % marketérů čelí potížím při řízení značky na celosvětové úrovni.

E-mail Marketing

Marketéři se ještě stále vyrovnávají s výzvami, které přinesla pandemie a zdá se, že e-mailový marketing bude i nadále hrát důležitou roli při udržování kontaktu se zákazníky, i když osobní nákupy nebudou možné.

  • 90,9 % všech uživatelů internetu v USA pošle e-mail alespoň jednou měsíčně.
  • E-maily mají 50 až 100krát vyšší click-through-rate (míru prokliku) ve srovnání s Facebookem a Twitterem.
  • E-maily se dostanou až k 85 % lidí, kterým jsou zaslány, a mají open rate (počet otevření) 22,86 % a míru prokliku 3,71 %.
  • Za každý 1 USD, který marketéři utratí za e-mailový marketing, obdrží na oplátku 42 USD.

Social Media

,,Zcela nový typ médií – sociální média – přináší zásadní změnu do způsobu komunikace. A jelikož marketing a reklama s komunikací souvisí velmi úzce, tak i marketing se musí proměnit. Marketing značky se v sociálních médiích dostává na úroveň many-to-many komunikace, což sebou nese zásadní obrat ve způsobu, jakým je marketingová komunikace vedena; nicméně ne všechny firmy a značky jsou na tuto změnu připraveny.“ [makevision.net]

  • V roce 2021 používalo sociální média na celém světě více než 3,6 miliardy lidí a předpokládá se, že toto číslo se do roku 2025 zvýší na téměř 4,41 miliardy.
  • Mileniálové nadále podporují používání sociálních médií, přičemž 90,4 % mileniálů bylo v roce 2019 aktivních na sociálních sítích, následuje 77,5 % generace X a 48,2 % baby boomers.
  • Facebook má nejvyšší počet aktivních uživatelů za měsíc, a to 2,7 miliardy.
  • Uživatelé TikTok se zapojují o 15 % častěji než uživatelé jiných sociálních médií.
  • Očekává se, že TikTok v roce 2022 překročí 1,5 miliardy uživatelů.
  • 97 % organizací využívá Facebook pro obsahový marketing.

E-commerce

  • Obchodování prostřednictvím mobilů má mít do roku 2021 tržní podíl na elektronickém obchodování 72,9 %.
  • Více než dvě třetiny návštěvnosti webových stránek elektronického obchodu pochází z Googlu, přičemž 43 % pochází z organického vyhledávání a 26 % pochází z CPC.
  • 65 % spotřebitelů vyhledává informace o srovnání cen produktu při nákupu v obchodě a 49 procent si před nákupem prohlíží online recenze.

Placené služby

  • Mobilní zařízení tvoří 69 % všech kliknutí na Google Ads.
  • Google odhaduje, že za každý 1 USD utracený za Google Ads získávají firmy zisk 8 USD.
  • 28 % uživatelů internetu v průzkumu uvedlo, že nalezli nové produkty nebo služby prostřednictvím placených reklam.
  • Server eMarketer předpovídá, že výdaje za PPC reklamu dosáhnou v roce 2022 více než 258 miliard USD.
  • 74 % značek uvádí PPC reklamu jako hlavní hnací sílu podnikání.
  • Placené vyhledávání představuje asi 39 % celkového marketingového rozpočtu firmy.
  • Hlasové vyhledávání poskytuje vhodnou příležitost pro PPC marketéry, protože výnosy z hlasové reklamy mají do roku 2022 dosáhnout 19 miliard USD.
  • 58 % mileniálů uvádí, že nakupují na základě online reklamy.

Doufáme, že vás tenhle průřez statistikami z různých oblastí marketingu obohatil a snad i napověděl, kterými směry by se vám mělo vyplatit investovat svůj čas i energii, abyste si pro své podnikání zajistili kýžený úspěch.