Search here:

Blog

5 inspirativních kampaní z oblasti péče o zdraví

O zdraví se nežertuje! Je tomu ale skutečně tak? Vytvářet reklamní a marketingová sdělení na téma zdraví je tak trochu bruslení na tenkém ledě. Nejen kvůli regulativním opatřením, například v rámci propagace léčiv, ale také obecně. Zdraví je totiž tématem, které společnost spojuje a rozděluje. Neznamená to ale, že všechny kampaně musí být jen suché a nudné. Přesvědčte se sami!

Hrdina v každém z nás

Kdo z nás by si jako dítě nepřál být hrdinou, mít superschopnosti a zachraňovat svět? Právě této myšlenky využila agentura LCG New Media v kampani na téma dárcovství krevní plazmy. S příchodem koronavirové pandemie, a s ní souvisejícím lockdownem, celkem logicky rapidně ubylo dárců krevní plazmy.

Cílem kampaně bylo navrátit dárce zpět do odběrových center. Místo klasických sdělení o tom, jak je krevní plazma důležitá, nebo že darování se finančně kompenzuje, se v kampani apelovalo na altruistické duše potenciálních dárců, jakožto hrdinů všedních dní. A nejen, že byla kampaň originální svým sdělením, byla také skutečně účinná. Vyhrála dokonce kategorii Výkonnostní kampaň roku v soutěži WebTop100. Však se podívejte sami, také to ve vás vyvolává chuť zachránit někomu život?


Zdroj:mediar.cz

Znovu rozkvést

Koronavirová pandemie proměnila nejen dárcovská centra plazmy v pustá místa, ale změnila doslova celý svět. Po roce více či méně úspěšného boje proti tomuto viru přišel další, celkem tvrdý, tentokrát komunikační oříšek – informovat veřejnost o možnosti a přesvědčit o důležitosti očkování. Ať už je váš názor na očkování jakýkoliv, nenechte si ujít video, které vzniklo v Itálii a snaží se za použití motivu prvosenky jarní, známé spíše pod názvem petrklíč, přesvědčit obyvatele této přímořské země o přínosu očkování nejen pro ně jako jedince, ale pro společnost jako celek.

Motiv petrklíče mají i designové pavilony, které se staví od ledna v centrech italských měst a budou sloužit jako vakcinační centra právě proti nemoci COVID-19. Navržena byla architektem jménem Stefano Boeri, který spolu s dalšími odborníky vytvořil pro očkovací kampaň také logo a další vizuální prvky, které tuto kampaň dělají lehce identifikovatelnou a také zapamatovatelnou. Jaký bude mít v konečném důsledku efekt na obyvatelstvo v otázce očkování, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.


Zdroj: rainews.it

Indiánská reinkarnace

Věnujme ještě chvíli pozornost dětským snům. Když pomineme, že mnozí z nás si v dětství přáli stát se superhrdinou, dalším častým přáním je zažívat indiánská dobrodružství. Kdo by nemiloval příběhy o zvířatech a lidech, co spolu dokáží komunikovat, ovlivňovat se a měnit tím svět. Myšlenku ztotožnění se s indiánskou identitou využívá kampaň věnovaná tématu rakoviny prostaty Buď jako indián, dle které by se každý správný indián měl starat o symbol své důstojnosti a tím pádem dbát o zdraví svojí prostaty. Microsite projektu navíc slibuje, že za každého indiána, který se podstoupením vyšetření zařadí do kmenu statečného PSA (PSA je zkratka pro vyšetřovaný Prostatický Specifický Antigen), bude část peněz věnována nadačnímu fondu Muži proti rakovině. A co vy, také už máte svého šamana?

Zdroj: budjakoindian.cz

Mobilní lékař

Jednoduché, vtipné a srozumitelné vizuály používá ve své komunikaci mobilní aplikace Oscar, která deklaruje poskytování lékařské péče bez nutnosti kamkoliv docházet. Lékaře si každý může najít jednoduše online. Sdělení v jasných barvách postavené především na argumentech jako je důvěra, pohodlí a sázce na používání jazyku “příští generace”, jsou příslibem přicházející revoluce digitálního zdravotnictví.

Zdroj: bluecorona.com

Sahat si na ně se vyplácí

Je docela pravděpodobné, že právě i vás zasáhla kampaň #prsakoule. Dle zakladatelky Loono, Kateřiny Vackové, měla dosah přes milion lidí. Kromě samotné kampaně ke zviditelnění pomohlo také účinkování v České televizi, DVTV či dokonce Show Jana Krause. Mimo to vyšlo v souvislosti s jejich kampaní i úctyhodných 350 článků. A o čem že tato rozsáhlá kampaň pojednává? Tématem je prevence rakoviny prsu a varlat, kde používají jako jeden z klíčových prvků kampaně claim “sahám si na ně každý měsíc”.

Zdroj: hithit.cz