Search here:

Blog

24 tipů na lahůdky, po kterých přiberete jen na znalostech

Vánoční svátky většina z nás miluje. Konečně troška klidu a k tomu všechny ty neodolatelné dobroty! Pokud ale chcete svůj čas investovat bez obav z kalorické kocoviny na začátku ledna, věnujte se ve volných chvílích, místo pojídání vanilkových rohlíčků, raději hltání nových vědomostí. Máme pro vás tipy na rozšíření vašich (nejen) marketingových obzorů, na kterých si skutečně smlsnete. Tak krásné svátky a dobrou chuť!

1. Jak se budují značky

Knihu How brands grow (what marketers don’t know) sepsal Byron Sharp jako souhrn odpovědí na klíčové otázky, kterým marketingoví pracovníci denně čelí. Zajímá vás, jak podpořit růst značky, jak vlastně funguje reklama, nebo jakou částku je potřeba vložit do propagace, aby byla efektivní? Pak by vám tato kniha mohla být nápomocná. Staví totiž na výsledcích desítky let trvajících výzkumů. A jak už sama anotace napovídá ,,Je to první kniha svého druhu, která prezentuje zákonitosti obchodu a propagace. Nejvýraznějším kladem této knihy je, že pravidla a zákonitosti v ní fungují v různé době i v různých částech světa.“

2. Podcasty Elišky Vyhnánkové

Jistě od Elišky Vyhnánkové (a Michelle Losekoot) již znáte bestseller Jak na sítě. Víte ale, že  Eliška natáčí i podcasty? Pokud nemáte chuť číst, ale spíš se zaposlouchat, pak by mohly být tím pravým zpestřením vánoční pohody. A jak jinak, než o sociálních sítích a social media marketingu. Pravidelně u sebe vítá také zajímavé hosty, takže ani o příklady z praxe a spoustu inspirace není nouze.

3. Alchymie – Jak mohou uspět nápady, které nedávají smysl

I tahle kniha, jejímž autorem je Rory Sutherland, zaručuje zajímavou počtenou. Takto o ní napovídají v Jan Melvil Publishing: ,,Porozumění tomu, co nás ovlivňuje, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám navíc předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Nebo si chtít přečíst knihu podruhé. Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protežované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl.“

4. Blog Behaviolabs.com

Tenhle tým nadšenců je skutečný unikát. Víte, že 95 % našich rozhodnutí je podvědomých? V Behavio o tom ví své, zaměřují se totiž právě na podvědomé myšlení a to, jak znalosti o našem myšlení můžeme využít např. při budování silné značky, poznávání svých zákazníků, nebo tvorbě úspěšných kampaní. Spoustu svého know-how sdílí na svém blogu, kde najdete nejrůznější články, videa, či podcasty.

5. HOT, jak uspět v digitálním světě

Co je to digitální transformace? Nejen na tuto otázku vám ve své knize odpoví Filip Dřímalka.

,,Ať už se zabýváte čímkoliv, pravděpodobně existují technologie a nástroje, které to zvládnou za vás. Nebo aspoň část práce. Rychleji, snadněji, levněji. A jejich zavedení do firemní komunikace, procesů, zpracování dat či inovací produktů je právě tím milníkem, který odděluje úspěšné firmy budoucnosti od těch, které zaniknou.

Digitální transformace je jako hra, kterou musíte hrát. Dobrá zpráva ale je, že se správnými trumfy v rukou ji nelze prohrát.“ (zdroj: melvil.cz)

(zdroj: atweb; fotografie: luxor.cz, melvil.cz)

6. 365 copytricků

Málo kdy vám někdo dá něco zadarmo. Ale tady tomu skutečně tak je, tak neváhejte a berte! E-book od Michaely Weikertové obsahuje 365 triků pro všechny pisálky. Od povedených titulků, hravých popisků až po vzkazy, které budou mít u vašich zákazníků úspěch.

7. Jak odblokovat kreativitu?

Steven Pressfield a jeho Válka umění vám dá stručný a praktický návod k úspěchu v tvůrčích činnostech, navíc s inspirativním přesahem do duchovní činnosti. V knize se dozvíte, proč máme každý svého vnitřního nepřítele jménem Odpor, kterému musíme čelit. A navíc odhalíte i bitevní plán, pomocí kterého můžete tento Odpor jednou provždy porazit.

8. Seznam blog nejen o Skliku

Téměr nekonečný seznam článků z prostředí marketingu vám přináší právě Seznam na svém sblogu. Jsou online a zdarma, stačí se začíst. Tak který zaujme právě vás?

9. Myšlení, rychlé a pomalé

Jak funguje naše mysl? Co jsou mentální chyby? Kniha Myšlení, rychlé a pomalé od psychologa a držitele Nobelovy ceny Daniela Kahnemana, vám ukáže dva systémy, které řídí to, jak přemýšlíme a jak se rozhodujeme. Nenechte si ujít tuhle významnou publikaci, která získala ocenění: Nejlepší ekonomická kniha roku 2012 a stala se také jednou z „10 knih, které byste neměli minout“ podle redakce časopisu Respekt. Nejlepší kniha roku 2011 podle The New York Times, The Economist, The Wall Street Journal a Los Angeles Times. (zdroj: www.melvil.cz, 2021) 

10. O online marketingu s Digišéfem

Jak už název napovídá, Digichef je online magazínem ze světla digitálního marketingu. Jejich obsah je vhodný jak pro začátečníky, tak experty ze všech odvětví digitálního marketingu. Jejich posláním je inspirovat a učit marketingové specialisty, širokou veřejnost i studenty, kteří se o digitální marketing zajímají.

11. Nekonečná hra

The Infinite Game od Simona Sinka může někomu znít jako název akčního filmu. Je to ale kniha o byznyse a o tom, že byznys je hra, jejíž pravidla si nemůžeme zvolit. Můžeme si však vybrat, zda ji budeme hrát s konečným, nebo nekonečným nastavením mysli.

(zdroj: melvil.cz)

12. O digital marketingu a e-commerce online

Spousta zajímavých případových case studies a článků ze světa digital marketingu najdete i na blogu Acomware.

13. Kraď jako umělec

Kniha o tom, že nemusíte být génius. A že stačí, když budete krást (=tvořit) se ctí. Takže půjčovat si myšlenky druhých, ale zároveň vždy přinést něco nového sami za sebe tak, aby výsledek přinášel kýženou radost. Autor Austin Kleon popisuje svoji knihu stručně těmito slovy: ,,Radami z následujících stránek by se měl řídit každý, kdo se snaží do svého života a své práce vpravit aspoň špetku kreativity. (A to by snad mělo platit o nás všech.) Jinými slovy: tahle kniha je pro tebe. Ať jsi, kdo jsi, ať děláš, co děláš.“ 

14. Ondřej Ilinčev

O jménu Ondřej Ilinčev jste zřejmě již slyšeli. A byl by hřích nepřipomenout jeho blog mezi našimi tipy na zdroje, které dokáží skutečně obohatit. A to především pokud se zajímáte o oblasti jako jsou Conversion Rate Optimization (CRO) a User Experience (UX).

15. Ukaž, co děláš

Austin Kleon zkrátka píše návykové kousky. A tak tady máte od něj ještě jeden. V knize Ukaž, co děláš najdete 10 způsobů, jak se dělit o vlastní kreativitu. Na rozdíl od knihy Kraď jako umělec, kde píše o půjčování si myšlenek druhých, v Ukaž, co děláš vám ukáže, jak se chovat, aby si druzí chtěli myšlenky půjčovat od vás. A vše je ukryté v procesu, nikoliv produktu. Že by e-booky zdarma od autorů výše i níže nebyly zdarma jen tak náhodou?

16. Jak na SEO prakticky?

Jestliže jste se rozhodli přijít na kloub SEO na vlastní pěst, tak na seoprakticky najdete spoustu užitečných informací, také např. ve formě e-booků za dostupné ceny. Mimo e-booky si ale můžete vybrat i mezi videokurzy, nebo e-knihou, která slibuje vysvětlit drtivou většinu pojmů, principů a pravidel SEO technik.

17. Prodávat je lidské

Tato kniha od Daniel H. Pinka vás naučí, jak neprodávat věci, ale zážitky, jak se naučit plavat v oceánu odmítnutí nebo jaké jsou nové formy prezentace obchodních nabídek.

,,Tradiční způsoby prodeje a obchodničení jsou nenávratně minulostí, pro úspěšnou prezentaci produktu či služby jsou nezbytné nové schopnosti a dovednosti. Dostupnost informací bere prodejcům náskok, kupující je častokrát stejně dobře nebo i lépe připraven. Již nelze pracovat podle prodejních scénářů, manipulovat nebo cokoliv zatajovat. Z prodeje se stal proces spolupráce partnerů, v kterém je výhodou umění improvizace a jedinou funkční zbraní je pokora. Daniel Pink umně kombinuje poznatky z psychologie a sociologie se zkušenostmi, příběhy a pozorováním těch, kteří umějí prodat, aniž by mnohdy tušili, že to dělají. Vítejte ve světě obchodu, který už nikdy nebude jako dřív; éra nových obchodníků právě začala!“ (zdroj: www.melvil.cz, 2021) 

18. Czech crunch

Co tak si zpříjemnit zimní večery podcasty CzechCrunche? Přináší pravidelné shrnutí novinek týdne, informace o byznysu, životním stylu a podnikatelském úspěchu (i neúspěchu). A co třeba 25 startupů, které bude zajímavé v příštích letech sledovat?

19. Lídři jedí poslední

Chcete úspěšně vést tým lidí? Ať už malou firmu, nebo velkou organizaci, tento titul by měl zaujmout místo ve vaši knihovně. Další dílo od autora Simona Sineka, vás seznámí s principy moderního vůdcovství. Víte, proč někteří lídři uspěli a jiní své podnikání potopili? Protože vůdcovství není o řízení, je to o umění inspirovat a obětování se.

2O. Digi day

Na digiday.com se dozvíte nejen spoustu informací z online světa, ale procvičíte také angličtinu. Ať už v rámci exkluzivního členství, nebo v článcích, které jsou dostupné všem a zdarma.

21. Tajemství popularity v éře rozptylování

Derek Thompson a jeho Hitmakeři vás vtáhnou do principů fungování popkultury a šíření hitů způsobem, který váš pohled na svět změní tak, že marketing už nikdy nebudete chtít dělat jako dosud.

,,Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii vkusu a fungování kulturních trhů, které nenápadně utvářejí naše životy. Boří sentimentální showbyznysové mýty o tvorbě hitů a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách dělil od úplného selhání jenom krůček. Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí.“ (zdroj: www.melvil.cz, 2021) 

22. Silně návykový blog

Pokud rádi píšete a chcete se dozvědět, jak na to, aby to skutečně fungovalo, mrkněte právě na blog Otto Bohuše, který vás může, kromě svých bezplatných e-booků, zásobovat také pravidelnou dávkou inspirace. Za přečtení stojí také jeho knihy, které vás naučí, že nejlepším magnetem na zákazníky je skvělý text.

23. Začněte s proč

Kniha nejen plná proč, ale také odpovědí na spoustu otázek. Proč děláte, co děláte? Proč je někdo úspěšnější než někdo jiný? Náš druhý tip od autora Simona Sineka se věnuje jeho touže objevit, co společného mají úspěšné osobnosti. Zkoumal třeba Martina Luthera Kinga Jr. nebo Steva Jobse. Jeho zjištění mají společný základ – všichni uvažovali, jednali a komunikovali způsobem, který vždy začínal otázkou PROČ. A až po PROČ přichází na řadu také JAK a CO. Simon Sinek tento model pojmenoval zlatý kruh.

24. Atweb

Blog u nás v Atwebu píšeme pro všechny, kteří se zajímají o marketing ve všech podobách. Ať už medical marketing, online reputation nebo jiné. Zajímá vás nějaké konkrétní téma, o kterém byste si rádi u nás na blogu přečetli? Napište nám!

A u pročítání či poslouchání kteréhokoliv z výše zmíněných zdrojů vám přejeme příjemnou zábavu a mnoho načerpaných informací, protože ty jsou v dnešní době doslova k nezaplacení.