Možná se vám to už také stalo: jedno z videí, co jste umístili na Youtube, začalo trhat firemní rekordy ve sledovanosti a vy jste si mnuli ruce, jak se vám konečně zadařil virální marketing. Jenže víte opravdu, kdo se na vaše videa dívá?

Podobnou zkušeností jsme si prošli i my, když jsme zveřejnili medailonky výherkyň naší soutěže UK Cosmetic Surgery Competition. Jednomu z videí začal závratně stoupat počet zhlédnutí a my jsme si lámali hlavu, co se nám to vlastně povedlo.

Nečekanou odpověď přinesl pohled do analytické části Youtube nazvané příhodně Analytics, konkrétně do záložky Demografické údaje.

2013-07-15_1442

Z uvedených čísel vyplývá, že naše video určené pro ženy ve Velké Británii zajímající se o zvětšení prsou začalo být velmi populární u úplně jiné demografické skupiny, totiž u mužů všech věkových kategorií, primárně ze Spojených států a jihovýchodní Asie, zajímajících se pravděpodobně o prsa jako taková. Z úžasných 323 tisíc zhlédnutí tak připadá na ženy jen sedmina a na britské ženy dokonce jen necelé jedno procento.

Podezření podpořil také pohled na Zdroje návštěvnosti, konkrétně na fráze, na které nás uživatelé Youtube nacházejí, kde na prvním místě „trůní“ s velkým náskokem velice obecná fráze „breast“.

2013-07-15_1249

I když nakonec naše video vidělo ve Velké Británii více než 3000 žen, což není zas až tak špatný výsledek, rozhodně to nebyla taková „pecka,“ na jakou to vypadalo na první pohled. Jaké ponaučení si tedy vzít z této situace? Máme pro vás hned čtyři:

1. Úspěšnost videí nestačí hodnotit jen podle celkového počtu zhlédnutí. To by ostatně mělo platit pro všechny internetové projekty.

2. Vaše práce nekončí publikováním videa. Je třeba se aktivně snažit videa dostat na ta místa, kde se vyskytuje vaše zamýšlené publikum.

3. Snažte se mít přehled o tom, kdo vaše videa sleduje, kdo a jak je komentuje, nevhodné příspěvky promazávejte, na relevantní dotazy reagujte.

4. Pokud začnou vaše videa houfně sledovat nerelevantní diváci, nevěšte hlavu. Počet zhlédnutí je stále jedním z faktorů, podle kterých Youtube řadí videa ve vyhledávání, je tak možné, že se video začne umisťovat i na frázích, které přivedou relevantní návštěvy.