Na konci května se Atweb zúčastnil jedné z nejprestižnějších evropských konferencí věnujících se online marketingu – SMX London. Konference je tradičně dvoudenní, letos byly přednášky rozděleny do čtyř tematických linií (SEO, Paid Search, SMX Advanced a Analytics, Conversions, Reporting) vyslali jsme proto vícečlenný tým, aby nám nic neuteklo. 🙂

Co se týče SEO, hlavním tématem celé konference byl blížící se příchod a přípravy na Mobile-first index Googlu. Zjednodušeně řečeno webové stránky budou Googlem indexovány a hodnoceny primárně z pohledu mobilního zařízení a nikoliv osobního počítače. Připravovaná změna tak ještě více zdůraznila nutnost mobile-friendly stránek a posílila důležitost mobile-first přístup k návrhu a vývoji nových webů. Do popředí se také díky tomu dostala témata jako AMP (Accelerated Mobile Pages) nebo Googlem připravované streamování mobilních aplikací.

Dalším tématem byla důležitost spolupráce mezi jednotlivými obory online marketingu. Přednášející ukázali různé přístupy k tomu jak kombinovat SEO, social a PPC a vytvářet tak velice efektivní marketingové kampaně.

Následovaly přednášky např. o využití HTTPS a HTTP/2, optimalizaci pro VPA (Amazon Echo, Google Home) a o manuálních penalizacích od Googlu.

V ostatních liniích přednášek byly nejčastěji zmíněny automatizace a využití machine learning při optimalizaci placených kampaní. Dále nás zaujaly pokročilé metody testování reklamních sestav, postupy jak zdokonalit audience targeting nebo např. jednoduchá metoda, pomocí které je možné odhadnout, které technologie se rozšíří a které po úvodním boomu zapadnou.

Mezi přednáškami jsme se pobavili i s ostatními účastníky kongresu a vystavovateli, mmj. s týmem zastupujícím firmu Majestic, jejíž nástroje již mnoho let používáme.

Celkově musíme hodnotit SMX London 2017 velice kladně – část doporučení a předvedených postupů již pro klienty používáme, další (např. HTTPS/2, AMP, pokročilé metody cílení reklam) v nejbližší době plánujeme zařadit do našeho portfolia nabízených služeb.