K Vánocům a novému roku přirozeně patří atmosféra pohody a přání všeho dobrého, například formou posílání PF. Je standardní, že takto činí i firmy směrem ke svým zákazníkům – kromě vyjádření poděkování za přízeň jde svým způsobem i o marketingový nástroj. Spolu s otázkou jakou by měl mít vhodnou formu (zpravidla jde o hromadný mailing) se pojďme podívat i otázku, kdy je nejvhodnější tato hromadná PF posílat – nechme mluvit reálná data.

Opravdu posílat a komu posílat?

První polemika je jednoduchá – určitě je ve vašem případě vhodné posílat PF newsletter? Je třeba si uvědomit, že ve vánočním období jsou lidé jednak poměrně zahlceni podobnými přáními a také, že jejich vytíženost je v tomto období velká. Je dobré zvážit, zda samotné poslání opravdu příjemce potěší. Proto platí, že PF newslettery se posílají “komunitně” zaměřeným odběratelům, lidem, kteří vás již znají anebo jsou s vámi spokojeni. Proto posílejte na spokojené a dlouhodobé klienty, nikoli na lidi, kteří se vám upsali do newsletteru a možná o tom ani nevědí.

Formát PF přání musí být newsletter-friendly

Obecně platí, že cca polovina lidí si váš newsletter přečte na mobilním zařízení. Jakkoli optimalizovaný newsletter pro mobily by měl být samozřejmost, tak pro PF to platí speciálně – jde často o grafické PF, které ale i při zachování správného formátování newsletteru pro mobily nemusí být dobře čitelné. Například když je PF příliš horizontální – ve standardní maximální šířce newsletteru cca 550 pixelů může být špatně čitelné. Proto i při výrobě PF grafiky pamatujte na následné formátování newsletteru pro všechna zařízení.

Kdy posílat aneb míra otevření se liší podle doby odeslání

Jak je naznačeno výše, předvánoční shon a záplava jiných přání dle naší zkušenosti komplikují dosah a efektivitu vašeho PF mailingu. V uplynulých letech jsme v Atweb Consulting rozeslali řadu PF mailingů a data nám jasně říkají, že přesný výběr období má podstatný vliv na zásah, resp. míru otevření newsletteru.

Odesílali jsme ve třech různých obdobích – standardní předvánoční čas, poté mezi svátky těsně před silvestrem a nakonec několik dní po začátku nového roku.
(p.s.: data jsou kumulovaná a posbíraná napříč našimi klienty i obory, ve kterých působí, což má na otevření také vliv, tzn. výsledky nelze brát jako stoprocentně prokazatelné, ale přesto dost naznačují).

pf

A co z toho vyplývá? Slyšeli jste někdy, že k narozeninám je někomu blízkému nejlepší popřát až den po nich? Protože ten den mu nikdo jiný nepopřeje :).